05:13 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش معدن و صنایع معدنی

"ایمینو" فراخوان دائمی و پذیرنده ایده‌های نو در بخش معدن می شود
نماد برتر- ظهر امروز (دوشنبه)، آیین گشایش و امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) برگزار شد.
ایجاد محدودیت‌ برای مشوق‌های صادراتی مواد خام تصویب شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون طرح و برنامه وزارت صمت، با پیشنهاد این وزارتخانه و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای تصویب شده و گامی در جهت تکمیل زنجیره ارزش و فاصله‌گیری از خام‌فروشی برداشته خواهد شد.
افزایش ۱۴ درصدی تولید طلا شمش طلا در کشور
نماد برتر-به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دهم پویش ملی "تولید، تداوم امید"، طی هفت سال گذشته تولید شمش طلا در کشور ۱۴ درصد افزایش داشته است.
برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده معدن بور قره آغاج / بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در سال جهش تولید
نماد برتر- مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد ؛ برنامه ریزی برای انتقال سهام این شرکت به بازار بالاتر و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان و همچنین تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصول معدن بورقره آغاج را از جمله اقدامات مهم شرکت در سالجاری عنوان کرد.
بهترین دوره اقتصادی ایران سال‌های ۶۸ تا ۸۶ بوده است
پایگاه خبری راد: معاون پایش و پژوهش سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: بهترین دوره اقتصادی ایران طی سال‌های ۶۸ تا ۸۶ بوده است و سال‌های ۸۶ تا ۹۳ به دلیل مشکلات اقتصادی، اقدامات در خور توجهی در بخش بهره‌وری نیز انجام نشد.
تحریم صنایع فلزات کم اثرتر از محدودیت‌های داخلی است
پایگاه خبری راد: به گفته یک فعال معدنی، تحریم جدید آمریکا موضوع تازه‌ای نیست که بخواهد چندان بر عملکرد فعالان این حوزه تاثیرگذار باشد و برعکس سبب خیر شد تا مسئولان کمی بشتر به فکر باشند تا از محدودیت‌ها داخلی بکاهند.
ارائه تسهیلات ۱۵ میلیاردی به معادن کوچک و متوسط
پایگاه خبری راد: طبق اعلام مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با توجه به اینکه معدن از عمده‌ترین بخش‌های تأمین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب می‌شود، این صندوق با صدور بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری، تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان را برای معادن کوچک و متوسط با دوره بازپرداخت سه تا پنج سال در نظر گرفته است.
معدن سرزنده و رو به جلو
پایگاه خبری راد: رئیس خانه معدن: به طور کلی بخش معدن طی این سال‌ها حرکت رو به جلو داشته و از بخش‌های موفق اقتصاد بوده است.
بیش‌ترین دریافت‌کننده صنایع معدنی ایران کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: طبق آمار اعلام شده توسط گمرک، طی هشت ماهه امسال، بیش از ۴۵ درصد سهم صادرات مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است. بر این اساس ترکیه، بیش‌ترین میزبان محصولات معدنی ایران بوده و بیش‌ترین صادرات به این کشور صورت گرفته است.
مسئول فنی‌ که نمی‌داند معدن کجاست چه فایده‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: اولویت سازمان نظام مهندسی معدن کشور هوشمندسازی بخش معدن است.
تحولی بزرگ در راه صنعت معدن
پایگاه خبری راد: گردهمایی روسای سازمان‌های نظام مهندسی معدن استان‌های کشور با محوریت بررسی مسائل مرتبط با مسئولین فنی، اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی معدن، بازنگری قوانین داخلی، اشتغال اعضای سازمان، بازسازی معادن و ارائه گزارش کار از سوی ریاست این سازمان در مشهد مقدس برگزار شد.
از افراد کارشناس در وزارت صنعت استفاده شود
پایگاه خبری راد: یکی از فعالان حوزه معادن و صنایع معدنی گفت: اولویت کاری وزیر جدید صمت، انتخاب افراد شایسته و کارشناس برای معاونت‌ها و پست‌های کلیدی در این وزارتخانه باشد.
وزیر صنعت در تیم معاونان این وزارتخانه بازنگری کند
پایگاه خبری راد: رییس خانه معدن ایران به تشریح عمده نیازها و ضرورت‌های سیاست‌گذاری و فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور پرداخت.
مهمترین انتظارات فعالان معدنی از وزیر صمت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مهمترین انتظار فعالان معدنی از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت (صمت) را اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی عنوان کرد که به گفته وی مهمترین بند این طرح، توسعه اکتشافات معدنی است.
سهم معدن از تولید ناخالص ملی ۲۰ تا ۳۰ درصد است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد که سهم واقعی محصولات معدنی در تولید ناخالص ملی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.